tisdag, december 19, 2006

Dan före dan före dan före dan före dan före dan.

Så nu har den kommit till slut. Vinterförkylningen. Näsan både rinner och är täppt på samma gång och halsen svider. Men om det bara håller sig på en okej nivå fram till fredag så ska det nog fixa sig. Att vara sjuk på julafton får väl gå bara jag orkar ta mig egenom sista dagarna i skolan och på jobbet innan jul.

Ikväll ska jag hem till älskade Jenny i Väsby. Hon har sin årliga grötkväll och gamla tjejgänget ska dit och fira lite jul tillsammans. Jag är luspank och har inte köpt en enda julklapp till någon av dem men jag har i alla fall sett till att de får något. För visst är det väl så att det är tanken som räknas?

Äntligen känns det lite bättre i skolan. Boken jag läser nu är begriplig och jag börjar äntligen få lite grepp om saker och ting. Matilda, jag tror att det är poletten som är på väg att trilla ned. Men seminarieuppgiften känns lite knivig. Och jag lär inte hinna titta på den speciellt mycket imorgon på jobbet som jag skulle behöva. Igår när jag jobbade var det kaos. Långa köer ända fram till en kvart efter stängning.

Nu hör jag glöggen kalla, så det är bäst att jag värmer mig ett (stort) glas och sätter mig ned och läser lite till.

1 kommentarer:

Klockan 3:47 em, december 21, 2006 , Blogger Matilda & Roya sa...

Hej bruttan!

Skönt att höra att poletten trillat ner!

Önskar dig en god jul!!

Matilda

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida