torsdag, december 14, 2006

Jag vill ha snö.

Det går liksom inte att blogga. Det finns inget att skriva om. Men det är väl så de flesta bloggar ser ut: massa text om ingenting. Man skriver av sig en massa skit ut i stora intet och har ingen aning om ifall det snappas upp någonstans.

Jag är fortfarande lika upprörd, arg och ledsen över den globala uppvärmningen. Det gör mig deprimerad och orkeslös. Dessutom innebär den en snöfri jul vilket inte alls är okej. Denna mörka årstid behöver snön för att lysa upp vardagen och göra det lite lättare att stiga upp på morgonen.

På tal om jul så är jag jätteirriterad på SVT och deras besparingar på Lucia-firandet. I år var Luciamorgon en repris från förra året. 2004 var det likadant; repris från året innan. Hela grejen med luciamorgon är att den ska skildra luciafirandet på olika platser i Sverige, men det blir ju inte riktigt så då. Jag vet att jag är väldigt inkonsekvent nu när jag utan att blinka gladerligen erkänner att jag gärna ser Karl-Bertil Jonssons jul varje år, men det är ändå inte riktigt samma sak.

Nu ska jag återgå till kurslitteraturen. Sedan klockan halv sex ska jag iväg på fika med efterföljande teater.






Lisa jag vet inte om du läser det här men jag saknar dig så himla mycket. Du är en underbar vän som gör mig varm och glad i hjärtat. Jag blir så arg över att vi aldrig lyckas synka våra kalendrar. Det var länge sen jag fick krama om dig, riva runt bland alla kläder i din garderob eller dricka rödvin och lyssna på Akon med dig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida