torsdag, november 23, 2006

Alla dessa listor.

Igår var en konstig dag. En inställd föreläsning medförde att jag hade en HEL dag oplanerad. Det händer aldrig. Det var bra att planerna ändrades med kort varsel annars hade jag som vanligt bokat upp mig på en massa och känt mig lika stressad som alla andra dagar. Igår kunde jag bara vara.

Det började med ett besök på gymmet innehållandes ett spinningpass och ett corepass. Väl hemma igen kunde jag gå runt och plocka och småfnula lite. Det blev tvättid, fönsterputsning och julförberedelser. Det är hög tid att planera vad som ska bakas, lagas och pysslas inför jul för när väl desember kommer drar den förbi med en jäkla fart. Jag plockade vördnadsfullt fram årets jultidningar som jag hade sparat efter alldels för tidigt inköp i oktober(Drömhem & trädgård, Amelia Jul, och Lantliv) och frossade i allt vad glöggtillbehör, sillrecept, amaryllisarrangemang och julgodis heter.

Nu sitter jag här och inser att en vecka (plus några dagar) kvar till advent innebär 2 veckor fram till tentan. Men om jag ser det från den ljusa sidan så innebär även 2 veckor till tentan, 2 veckor till mammas och min årliga julweekend i Örebro.

Jag känner att det är läge för en att-göra-lista för nu hopar sig projekten. I stunder som denna är att-göra-listan min bästa vän.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida