söndag, december 17, 2006

Kaffeservetter. Ja, varför inte?

Uppe i varv är bara förnamnet. Jobbat sen 7:45 imorse och kom nyss hem. Har spaltkilometer kurslitteratur att läsa men vet inte riktigt när jag ska hinna. De senaste dagarna har det blivit plugg inpå småtimmarna för att ligga i fas med planeringen.

Men nyss ringde pappa och gav mig i uppdrag att springa ut på stan och leta kaffeservetter med julmotiv samt bokmärken och klistermärken till karamellerna som ska klippas ikväll. Hela Väsby var finkammat på det nyss nämnda. Det där med kaffeservetter är en liten rolig grej hemifrån. Jag tror att jag ska köpa ett paket hem ocskå bara för att föra traditionen vidare :) Det är konstigt hur mycket man tar efter hemifrån föräldrana. Saker som man tyckte var jätteknäppa när man var mindre ter sig helt plötsligt som en självklarhet. Men visst finns det gränser.

Det här kursmomentet jag läser nu, Makt, tar så fruktansvärt mycket tid. Dock beror det nog till stor del på att jag inte är någon höjdare på engelska. Jag trodde att de 2 veckorna innan jul skulle bli ganska sköna men ack så fel jag hade. Jag är helt slut. Dessutom ringer jobbet minst en gång om dagen och vill att jag ska ta extrapass. Julen då? Vi som ska fixa i köket, spackla och tapetsera. Klä granen och göra skinka (dock inte förrän den 23:e). Och nu ska jag snart iväg och klippa julgranskarameller. En gammal fin tradition från när mamma var liten. Det kan jag ju inte skippa. Och JULKORTEN! Herregud, sista dagen att posta var igår! Men jag tror att vi kan lösa det ändå.

Nu: Hungrig. Ska klämma i mig ett kilo clementiner. Underbart.

Snart: Promenad till Odenplan för jakt efter servetter och bokmärken. Kanske hinns det med något julklappsinköp också.

Sedan: Till Väsby för fika, julpyssel och Janssons Frestelse.

Sist: Läääääääsa.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida