måndag, december 19, 2005

Inför jul


Sista föreläsningen för i år på onsdag. Sen är det lite ledigt. Aaah. Najs. Har tyvärr en att-göra-lista som ska vara avklarad innan julafton men med rätt inställning blir det bara kul.

Måla hallen
Såga ut större plats för kylskåpet
Bära undan massa kartonger till förrådet
Stoorstädning
Koka knäck
Köpa sista julklapparna
Skinkan!! Granen!! På fredag....Längtar!
Och en massa annat småpyssel...


Igår klipptes det julgranskarameller som vanligt. Jag avvek från storproduktionen och ägnade mi bara åt mina egna. Jag är fruktansvärt petig med mina julgransdekorationer och vill därför göra karamellerna själv så att de blir som jag vill. 2 röda och 3 vita blev det i år. Tror vi brukar ha det så... Efter klippandet åt vi mammas Jansson. Mmmm. Smaskens!

Hann även med en tomtebeställning igår bestående av en hel liten familj. Roligt att göra nåt nytt och efter någon annas idéer.

Imorgon är det julbord på Godthem. Första för i år! Äter inte så mycket under julen utan uppskattar mest själva stämningen under ett julbord. Jag är alldeles för mycket uppe i varv under advents-, och jultider att jag alltid tappar några kilon. Har förstått att det inte är det problemet folk brukar ha under julen.

Förra årets gran på bild. I förra lägenheten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida