torsdag, november 17, 2005

Livet utan kylskåp

Så har jag äntligen tagit tag i att rensa ur kylskåpet på det som inte var panikartat. Det började lukta lite väl illa. Termometern stod på 19 grader, det säger väl allt. Kände mig huslig när jag ställde in en liten skål med ättika för att ta bort lukten.

Det börjar bli lite tradigt att hänga sig ut genom fönstret varje gång man ska använda sig av (och hänga tillbaka) kylvaror. Vi försökte dra ut kylskåpet ur dess inbyggnad men det satt som sten så vi gav upp. Vi kände väl båda att vi inte orkar engagera oss just nu. Skolan prioriteras framför kylskåp. Men som sagt, nu börjar jag tröttna. Sitter här och äter keso. Plastpåsen utanför fönstret är full så det blir till att smälla i sig hela. Keson och avocado utgör min något sena lunch.

Nu ska jag börja skriva lite mer på rapporten. Jag befinner mig i det stadiet då man inte vet riktigt hur man ska börja eller bära sig åt över huvud taget. Jag har hundra idéer men får inte riktigt ned dem i datorn.

Nu får faktiskt advent ta och skynda sig lite. Jag vill börja baka lussebullar och pepparkakor, koka knäck och kola. Sådeså.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida