tisdag, november 15, 2005

lång tid, ingen sjö

Oj, visst en hel vecka sedan jag bloggade. Kan det vara så att jag hade en för händelsrik vecka?

I torsdags var jag på Weeping Willows-konsert på Mondo med David, Johanna och hennes pojkvän. WW's musik är underbar men inte speciellt upplyftande. Snarare kände man sig lite vemodig när man gav sig av hemåt. Fast det var på ett härligt sätt ändå.

I lördags var jag hemma hos Carina som fyllde år. Massa gott fika såklart! Carina är bak- och pysselexperten nummer ett! Alltid när jag varit hemma hos henne tänker jag att jag ska hem och göra minst lika fint men jag måste bara inse att vi har fint på vårt sätt hemma hos oss. Vi bokade in en pysselkväll hemma hos mig den 23:e. Supermysigt!

Dum som jag var, lyrisk över Carinas nya kylskåp, önskade jag att vårt skulle gå sönder så vi också var tvugna att köpa ett nytt. Och vad händer? Jo, det bestämmer sig för att hålla en medeltemperatur på 17 grader. Så nu tjänar en plastpåse utanför köksfönstret som vårt kylskåp. Kanske rätt åt mig.

Igår kom min panduro-beställning, äntligen! Satte genast igång att göra tomtar och änglar. Så nu har jag änglar, örhängen, broscher och "mitt i maten"-tomtar. Jag kommer säkert att sätta mig efter skolan igen trots att jag borde ägna mig åt studier. Kanske hinner båda delarna...?

Provade koftan på Stray Boys igår. Oj oj oj, den vill jag verklugen ha. Om jag snubblar över 1000 kr på gatan ska jag ta dem och gå och köpa den. Jag gav en hint till pojkvännen om att den skulle vara en jättebra julklapp. fast det var mest på skämt, den är alldeles för dyr för studenter som vi. Men kanske om han skulle snubbla över de där pengarna...

Nu ska jag iväg och köpa kaffe innan föreläsningen börjar kl 10.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida