tisdag, november 22, 2005

En fulltecknad vecka

Fortfarande inget fungerande kylskåp. Fick i alla fall ändan ur vagnen och ringde efter service idag. Vi hamnade på akut-listan, men vi stod nog inte högst upp för en reperatör beräknades komma först på måndag.

Snart är det advent och det får gärna skynda på. Dock går det alldeles utmärkt att hoppa över torsdag...i alla fall torsdag morgon. Tandläkartid! Jag är redan så rädd att jag får handsvett och hjärtklappning när jag tänker på det.

Men det är bra att hålla sig sysselsatt så går tiden fortare och då är torsdagen snart över, vilket är bra. Imorgon kommer tjejerna hit och pysslar. Jag ska knåda tomtar som vanligt men jag har andra tillfällen att pyssla annat. Den 11:e är det t ex pyssel med mor, syster och mostrar. På torsdag kväll ska jag fika med Maritha. Fredag är det pengar vilket innebär gardinstångsinköp och nya gardiner till vardagsrummet. Vi har så högt i tak att även de gamla längderna ser ut som gardinkappor....(nästan i alla fall) På lördags är det födelsedagskalas gånger 2. 110 år ska firas ute på ekerö.

Sedan söndag, den stora dagen! Julmarknad på vid Gamla Apoteket i Väsby. Och självklart första advent som måste förberedas in i minsta detalj. Blir till att hämta upp julkartongrna redan på fredag för inventering.

Nu är det rapportskrivning som gäller. Får vänta med tomtarna till pysselkvällen imorgon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida