fredag, december 02, 2005

julmusik i 12,8 timmar!

Om några timmar bär det av till Örebro för julmys och julshopping. Mamma har möte till kl tre och ska hämta upp mig sen. Jag hade ju knnat ta pendeln till Väsby så kunde vi åkt däifrån och på sätt sparat tid men då hade jag vart tvungen att köpa nytt busskort idag. Om hon istället hämtar upp mig sparar jag in hela tre dagar och behöver inte köpa nytt kort förrän på måndag. Och jag som brukar anse mig vara oekonomisk, haha!

Uppdaterar iPoden. Det går lååångsamt. Är just nu på spår 114 av 229. Bara jullåtar alltihop. Bestämde mig för att bara ha julsånger på iPoden i helgen för att inte råka spela något ojuligt av misstag. Var i Västermalmsgallerian och köpte en sån där iPod Casette Adapter så att vi kan spela mp3-låtarna i mammas bilradio (hon har kasettspelare där). 229 låtar och 12,8 timmar! Det borde kanske räcka.

För övrigt bakade jag världens godaste saffranslängder i början av veckan. Fyllningen bestod av smör och vit choklad. Fettigt så det förslår men attans vad gott det är! 4 påsar i frysen bör räcka några dagar :)

Var hos frissan igår. 3 alternativ på St Eriksgatan, att rekomendera! I alla fall så var han(frisören) tvungen att ta av en hel del på längden. Varför blir det alltid så? Den här gången var det nog för att hon som klippte mig sist hade pajat hela håret och klippt upp det jättefult. Nu ska jag ialla fall börja spara och bara gå till samma frisör så att det inte blir så där fel igen. Underhåret färgades i en mörkare nyans och resten slingades. Vad en klippning kan göra mycket!

Dagens lyxproblem är att jag är hungrig men inte orkar gå och handla mat...Skäms på mig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida