torsdag, november 17, 2005

tomtar men inga skridskor...

Kan det möjligen vara så att det äntligen är vinter? Imorse var det -o,6 grader ute. Dessutom är det soligt idag så jag är glad i hela kroppen.

Igår åt jag lunch med Anki. Länge sedan vi sågs men hon är en sån person som det inte blir jobbigt att träffa även fast det har gått en tid. Vi pratade om julenoch advent (så klart) och vi bestämde att vi måste ses och pyssla och dricka glögg framöver i december. Underbart!

Var på möte på Gamla Apoteket igår inför julmarknaden den 27:e november. Kan inte förstå att det redan gått ett år sedan sist. Det ska bli så mysigt att stå där och sälja tomtar, äta lussebullar och dricka glögg.

På tal om mina tomtar så har det gått riktigt bra. Jag har hittills gjort ca 50 stycken så om jag fortsätter i den här takten hinner jag gått och väl få ihop tillräckligt. Mina skridskotomtar är dock ett dilemma. Lyckas inte få tag i rätt sorts metallpapper att göra skridskona i. Någon som har ett tips?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida