söndag, oktober 23, 2005

tomtar i ugnen

Låter suspekt, men det handlar om mina lertomtar. Har återtagit produktionen av mina söta tomtar och förra årets lera räckte bara till 2 figurer (en "i nöd och lust" och en "vi hör ihop"). Så i veckan bär det av till Panduro för inköp av mer lera och massa andra roliga tillbehör. Jag misstänker att jag kommer att stanna där ett bra tag för att inventera ordentligt och se vad som erbjuds inför denna jul. Det ska ju göras julkort, julklapsetiketter och massa annat.

Till en helt annan sak. John Legend sjunger rakt in i hjärtat. Underbart.

I hang up you call
We rise and we fall
And we feel like just walking away
As our love advances
We take second chances
Though it's not a fantasy
I Still want you to stay
(ur låten "Refuge")

Ska förbereda en debatt med för- och motargument till ämnet "Förbjud abort". Lite tungt men väldigt nyttigt att kunna se saker och ting från olika håll. Och en riktig debatt dessutom, det ska bli spännande. Inte det allra lättaste att framföra sina argument, inledning och slutord under tidspress men säkert mycket givande.

Idag ska det ut och letas födelsedagspresent till kusin som fyller 20. Avslöjar dock inte vad det blir för man kan aldrig veta vem som läser detta. Kan bara avslöja att det var min idé och att jag skulle bli fruktansvärt glad om presenten var till mig.

Nu piper ugnen. Tomtarna vill ut!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida