torsdag, oktober 13, 2005

Storhandla - ett rent nöje! (...jag är inte riktigt normal, jag vet!)

Jag älskar att storhandla! Att gå med en stor tom kundvagn och strosa runt bland hyllorna och undersöka priser och förpackningar. Jag köper på mig en massa konserver, fysvaror, ris, spagetti och jäst. Då finns det till många måltider framöver och att alltid ha torrjäst hemma är en fröjd. Jag förstår verkligen fördelen med att baka matbröd: billigt och fantastiskt mycket godare, och mer mättande istället för alla luftfyllda limpor i butikerna. Som säkert förstås har jag precis varit och storhandlat idag. Jag var på Willys och fick skjuts att pappa. Världens bästa pappa! Den härliga känslan infinner sig även hemma när det är dags att packa upp. Allt ligger huller om buller på köksbordet och kylskåp och skafferi passas på att rensas. Ut med det gamla, in med det nya! Nytorkade hyllor och skinande kylskåpsinredning. Det blir en fröjd att framöver öppna kylskåp och skafferi. Aaahh...

Var även förbi PC city och köpte ett USB-minne. Mamma och pappa betalade...tack! Nu slipper jag ångesten över krånglande nätverk och mail-trubbel. Nu har jag världens snyggaste, silvriga USB-minne med massa massa massa minne.

Intellectiot och inventiot pockar på mitt medvetande. Bäst att ägna de lite tid så att jag slipper ångest ikväll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida