tisdag, oktober 18, 2005

det är bara att bita ihop

på andra sidan linjen sitter en riktig översittare som hånskrattar åt mig. en grinig gammal tandsköterska som tycker att det är mitt fel att de felbokat min tandläkartid. varför i hela världens namn måste man vara så otrevlig? och varför blir jag helt stum och nästan gråtfädig för att en total främling pratar nedvärderande med mig? jag borde inte bry mig. jag är så, så nära att ringa upp denna tandläkarmottagning och avboka min nya tid (jag måste vänta över en månad till!) och säga att jag käner mig väldigt illa behandlad och att jag därför tänker besöka en annan mottagning. det tål att tänkas på i alla fall.

rörigt i skolan är det också. vår seminarielärare har slutat och min grupp slungas fram och tillbaka mellan massa olika grupper och vi får olika lärare varje gång. som om inte mitt magsår var nära nog. jag behöver faktiskt en relativt fast punkt när det gäller skolan. det blir svårare och svårare att göra uppgifterna när oron över nya lärare tar över tankegångarna. men egentligen är det jag som överreagerar. det är bara att blunda och svälja så känns det säkert bättre sen. eller?

har lite att läsa nu men hittade en rolig broschyr bland posten. någon slags bokklubb för pysslare. nu inför jul så passar det mig som handen i handsken. fanns 2 böcker att beställa innehållandes julpyssel, mat, godis och julklappstips. ska bara bläddra lite innan jag börjar med didaktiken.

1 kommentarer:

Klockan 6:02 em, oktober 18, 2005 , Anonymous Anonym sa...

Ja visst kan du bita ihop, men bit inte för hårt. Det gäller att ibland ta saker med en klackspark och bestämma sig för att det är inte så viktigt. Det löser sig alltid på något sätt. Eller som jag brukar säga vi löser inga problem i förväg vi väntar till de ev uppstår.
Kram Mamma

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida