måndag, oktober 10, 2005

Låt mig inte missa julen...!

Jag har ett tal att förbereda. Ett tal som ska rikta sig till pensionärer på Östermalm, i alla fall den här veckan. Nästa vecka ska samma tal rikta sig till småbarnsföräldrar i Ronna. Alltså måste jag hitta bra argument som passar mina målgrupper. Jag ska göra en målgruppsanalys. Det bästa vore dock att först komma på en tes. Jag funderar på: "Avskaffa monarkin!" Något jag tycker, alltså lättare att tala om. Måste göra lite research ikväll bara så att jag kan skriva klart talet imorgon.

Inatt återkom en av min vanligaste mardrömmar. Hua. Jag drömde att det var 23 december och jag hade missat att det var jul. Hemskt! Jag hade inte pyntat alls. Jag hade alltså missat hela advent, att hänga upp stjärnor och ställa fram ljusstakar, att baka och att tända ljus. Kanske låter detta skrattretande för de flesta, men för mig är det lika hemskt varje gång jag drömmer detta. Så idag har jag gått omkring och längtat till advent som en tok. Mest har jag längtat till andra helgen i advent då jag och mamma som vanligt ska åka till Örebro för att julshoppa, mysa och umgås.

Fast iofs vill jag stanna kvar lite i nuet ockå. Vädret är så fantastiskt och det pirrar i hjärtat när jag går ute i solen och sparkar bland löven. Jag trotsar dock den påstådda brittsommarn och svidr mig i min nya fina kappa. På morgonen värmer den bra men på eftermiddagen blir det lite väl varmt, men snygg är den :) Dessutom betyder solskn att jag fortfarande kan använda mina pilgrim-solglasögon. Underbart!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida