onsdag, oktober 05, 2005

sammansvärjande diskberg


Ny kurs från och med i måndags. Argumenttion & muntlig framställning. Den slog ned som en blixt och jag känner mig helt knockad ur boxen, dock både positivt och negativt. Fruktansvärt mycket att göra, läsa och förstå. Ändå väldigt intressant och jag tror att kursen kan bli mycket givande.

Pluggade en evighet idag, kändes det som. Men när jag gav upp och packade ihop mig själv och mina pinaler för att åka hem visade det sig att jag bara suttit i bibliotket i 3 timmar! Well, jag var väl otroligt effektiv idag får jag hoppas.

Igår blev det inte mycket gjort. Slutade klockan 12 och kastade mig på tåget till Väsby för att luncha med min käre far. Det blev thaimat(som vanligt) på Tiger. Sedan bar det av hem till mamma och pappa. Tänkte passa på att bli lite nostalgisk och sitta i mitt gamla rum (ja, det finns kvar!) och plugga vid mitt vackra, slitna skrivbord. Väl där insåg jag att det fanns massa annat att göra. Som familjens tekniker, på besök alldeles för sällan, hade uppgifterna samlats på hög. Fjärrkontrollen till luftvärmepumpen hade slut på batterier och mina kära föräldrar hade slitit sina hår i ren frustration över att batteriluckan inte gick att öppna. Jag sa bara: "I fix!", sagt och gjort. Sedan var det mammas skrivare som vägrade skriva ut. Det visade sig att IT-teknikerna på hennes jobb hade pillat på vissa insällningar när hon hade haft sin dator inlämnad (kan de inte annat än att krångla till saker?), så det var bara att gå in i Kontrollpanelen och fixa till. Till slut hade pappa en cd-romskiva med ett anti-virus program som han inte för allt i världen visste hur han skulle hantera. Trots att det klart och tydligt stod på skivan att det bara var att stoppa in den och följa kinstruktionerna så tedde det sig tydligen helt omöjligt för pappsen. Lilla pappa, ibland tror jag att han bara spelar gullig :)
Nu kunde jag i alla fall plugga. Men då insåg jag att jag var tvungen att ta tillfället i akt och ta ett bad. Eftersom ett badkar ses som otrolig lyx när man inte har något själv var jag tvungen att nyttja det.
Sedan blev det lite plugg. Men bara lite. Pappa kom hem efter att ha tvättat bilen och hade med sig kanelbullar, så vi firade kanelbullens dag. Jag hade i och för sig tänkt att baka egna men som vanligt insåg jag att jag varit alldeles för tidsoptimistisk.

Ett klart störande moment just nu är horden av disk som av någon konstig anledning bara blir hotfullt större för varje dag. Alla kastruller och tallrikar fullkomligt blänger på mig. Jag orkar inte! Ikväll ska vi diska har vi sagt. Ska bli intressant att se vem som tar initiativet till en diskkväll ikväll efter middagen.

En ny affär att tycka om: Stray boys på Vikingagatan. Inte bara att den ligger på en fantastisk gata dessutom är kläderna superfina! Var inne och köpte en tröja till David för en stund sen. Hoppas hoppas hoppas den faller honom i smaken.

Dags att studera några proargument, contraargument, premisser och relevansinvändningar nu. Ciao!

Ett nytt försök idag igen att använda mina converse fick mig återigen att känna mig som en clown. Det går bara inte! Varför är det alltid så fint på Johanna?

Ps. Förra året var jag duktigare med tidsplaneringen vilket resulterade i bullarna på bilden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida