torsdag, september 29, 2005

trög start

Steg väl upp strax innan halv åtta idag. Trots det har jag inte kommit längre än att plocka fram datorn, alla böcker, anteckningar och mina miljoner små post-itlappar som är fulla av massa viktiga fakta till hemtentan. Nä, den här dagen känns minst sagt trögstartad. Gick en promenad, som blev för kort. Gick in på Vivo (som tydligen heter Vi nuförtiden, kommer jag någonsin att vänja mig vid att saker och ting byter namn?) och handlade alldeles för mycket eftersom jag var hungrig. När jag kom hem och skulle ringa David upptäckte jag att mobilen inte fungerade. Jag hörde inget, han hörde inget. Dammade av min gamla Z200 och stoppade sim-kortet iden. Samma sak. Alltså måste det vara sim-kortet eller abonemanget som krånglar. Jag orkar inte!

Trots världens godaste smoothie med massa jordgubbar och bananer så är jag fortfarande hungrig.

Länge nog har jag skjutit upp uppgift 2 som känns fruktansvärt tung. Jag ska komma på 4 stora förändringar som har ägt rum i den svensk välfärdsstaten de senaste 20 åren, och fundera över vilka värderingar som ligger till grund för den svenska välfärdsmodellen som kan komma att sättas ur spel pga dessa förändringar. Började tveksamt att skriva på uppgiften igår kväll och det visade sig vara den lättaste nästan. Fingrarna formligen dansade över tangentbordet och jag lyckades hitta fakta ur alla litteratur. Ibland ska man ha tur...

Nu återstår bara finslipning på de 4 uppgifterna sedan måste jag ha mod nog att lämna ifrån mig tentan och känna mig nöjd. Det är det som känns svårast.

10.10 och fortfarande inget vettigt gjort. Dags att börja.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida