torsdag, september 29, 2005

imorgon får jag klä mig igen!

Mobilen har bestämt sig för att fungera igen och jag kan nästan börja bestämma mig för att tentan är färdigskriven. Saker och ting börjar visst ordna sig.

Ett varmt välkomnat sms fick jag skickat till mig vid lunch. Johanna undrade om jag vill ses och göra en paus i pluggande. Självklart ville jag det! En mysig pratstund över lunch på det lite småsunkiga Bönor & Bakat vid St Eriksplan, men det var riktigt mysigt! Vi satt en trappa upp i ett muggigt (hm...finsn inga synonymer på muggig på synonymer.se) rum och jag såg självklart till att tända stearinljuset som stod på bordet. (Mitt motto: hög mysfaktor så ofta det går!)

Efter en hel vecka hemma känns det skönt att få komma ut lite bland folk imorgon. Jag har saknat att planera vilka kläder jag ska ha på mig som jag annars alltid ägnar många funderingar åt. Min favoritsyssla vid läggdags är att ligga och tänka ut vad jag ska ha på mig dagen efter. Rogivande, trevligt och smart. Ingen stress nästa morgon om det inte visar sig att det som passade så bra ihop i huvudet i praktiken ser mest konstigt ut. När kläder är en så pass stor passion blir varje dag rolig att planera!

Är lite sugen på att skämma bort mig själv efter en veckas slit och funderar på att springa ned till ica och köpa någon lyxig tidning. ELLE eller kanske Vouge skulle passa nu. Eller så värmer jag bara en skål sparrissoppa och bänkar mig framför Sex and the city. Inte helt fel...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida