söndag, augusti 20, 2006

Valrörelse.

Valrörelsen närmar sig med stormsteg. Idag är det bara 28 dagar kvar. Dagar av hårt slit men med många spänannde och givande debatter och samtal samt intresanta diskussioner med väljarna.

Det är tråkigt att valrörelsens viktigaste fråga hamnar i skuggan av siffror och personangrepp. Den viktigaste frågan lyder: vilket Sverige vill vi ha? Vilka värderingar vill vi att vårt samhälle ska vila på?

Jag vill inte att politiken ska lura folk. Jag vill inte att väljarna ska gå till valurnorna med en uppfattning och bestämmelse och sedan få dessa raserade den 18:e september. Jag har upptäckt att vissa politiker för väljarna bakom ljuset och har helt andra intentioner än vad de ger sken av att ha. Fram till den 17:e septmber ska jag ge exempel på vad jag menar. Som avslutning idag, ett kryptiskt citat att fundera över:









"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten."(Reinfeldt: Det sovande folket, 1993)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida