söndag, maj 28, 2006

Jag är jävligt stolt, det ska du veta!

Sista dagen på Notar idag. Känns bra. Det var lite vemodigt där ett tag men otroligt skönt att lämna en arbetsplats och veta att man har bra referenser. Alla sa att de var så nöjda med mig vilket aldrig är fel att höra.

Började på posten i veckan. Och svarade på mitt första samtal i fredags....jag är så stolt!!

Idag när jag satte mig på pendeln satt två tjejer mitt emot mig. Skulle tippa att de var i studentåldern. Den ena tjejen hade massa knappar med texter som "Byt regering" och "Pensionera Persson"på sin väska. Jag sjönk ihop en aning när jag kom på att jag hade mitt 1:a majmärke på jackan. Jag tänkte att nu kommer de tycka att jag är ett jävla sossesvin. Jag kände mig så fruktansvärt underlägsen. Underlägsen 2 18-åriga småtjejer! Då kom jag på mig själv att hallå...vems parti är det som sitter i regeringen? Fuck them! Varför ska jag sitta där och känna mig ful i mina Notar-kläder och snegla avundsjukt på deras märkeskläder? Varför ska jag skämmas för att jag sitter där med mitt sossemärke? Jag är ju för f-n stolt över att vara det! Jag är stolt över att jag tror på människors lika värde, på solidaritet och jämlikhet! Att alla ska med...ja, så enkelt är det!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida