måndag, juli 24, 2006

ja du, det säger en del om dig själv.

Alla som stör sig på välfärds-Sveriges sociala skyddsnät måste vara de som födds med silversked i mun och aldrig fått känna på hur det känns att stå i utkanten av samhället, hur det känns när man måste vända på varneda 50-öring och ändå inte får ekonomin att gå ihop eller aldrig varit så sargade i varken kropp elelr själ att de varit tvugna att sjukskriva sig.

Men för att man aldrig har varit tvungen utstå detta, ska chansen då inte finnas för andra?

Jag har varit arbetslös, jag njöt inte en sekund.
Jag har varit sjukskriven, inte heller det en drömtillvaro.

Inget av detta var något jag valde. Inte heller lutade jag mig tillbaka och tänkte att biffen var fixad. Jag tror inte det om andra männiksir heller. Men det måste ju vara så att det man tror om andra bottnar sig i hur man själv skulle gjort. Alltså; tror du att alla utnyttjar bidragssystemet, ja då är du väl den som inte skulle vara sen att göra det själv.

1 kommentarer:

Klockan 11:10 em, augusti 22, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Vilket jävla bullshit!!!!!! Du har inte en aning om vad du snackar om vännen... Pinsamt! Blir det mer kommunism, som by the way var olagligt för inte så länge sedan, än så här???

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida