torsdag, januari 19, 2006

Snart redo för en TP-omgång.

Om en timme är han hemma igen, min bättre hälft. Här ser ut som ett bombnedslag. Böcker, block, stenciler och andra viktiga pluggsaker så som överstrykningspennor och post-it-lappar, redbullburkar, kaffemuggar överallt. Men att städa under tentavecka, det går ju faktiskt inte.

Jag har äntligen dammat av min NE-CD-rom (vilket lustigt sammansatt ord det blev!) och använder den för fullt nu och slår upp alla begrepp jag kommer på (fysiokratism, politisk individualism, stoicism, malthusianism, gränsnytteteori...). Där ser du mamma, jag hade inte tappat bort den! Den är superbra. Man kan söka artiklar men även kartor och bilder. Känner mig riktigt brajt när jag sitter och läser här från min laptop. Jag kommer att bli grym på TP. Fast coolast vore ju att ha hela bandet i bokform som mor och far. Fast inte lika praktiskt!

Köpte dietorelle-choklad idag. Ska ju inte äta choklad och godis har jag bestämt mig för men gjorde en liten kompromiss och köpte "nyttig" (nåväl) choklad så här i tentatider. Anledningen till att den ändå blir ganska nyttig är att jag klarade att äta typ 2 bitar sen började jag må illa. Nu räcker det att jag tittar på förpackningen för att få avsmak. Megabra, den kommer att räcka superlänge!

Kyligt igen, dags att värma vetekudden.

Hej då'rå.

1 kommentarer:

Klockan 8:24 em, januari 23, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Hallå Stjärnöga!
Det är alltid lika roligt och läsa dina tankar och funderingar. Var väl en himla tur att du hitta NE-CD:n. Inte så dumt va? Och tentan gick bra har jag förstått. Jag höll tummarna och gjorde mitt. Det var väl inte så mkt men alltid något. Kram Mamma

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida