måndag, januari 16, 2006

ensam är stark, men det är lite tråkigt.

är gräsänka (usch, vilket hemskt ord) i 5 dar. älskling är i åre och åker snowboard och lever livet. jag tentapluggar. gäsp. jag är fortfarande trött.

lyxade till det i helgen och sov hos mor och far lördag till måndag. när jag kom dit på lördag natt kunde jag inte låta bli att ta tag i lampinstallationen som de hade misslyckats med. det bor en liten elektriker i mig. kopplade i en ny kontakt, blått till blått, brunt till brunt, sen blev det ljust och fint i vardagsrummet.

prison break på tv men digitalboxen funkar inte. dumma upc. en granne ringde på och var lika förtvivlad över att missa programmet. middagen idag blev ännu mer ensam när tv'n inte fungerade. jag som hade lyxat till det med chili (använde iofs cayennepeppar istället) con carne. egentligen är det lika bra att tv'n inte funkar så att jag inte fastnar framför den.

nu har jag svarat på mina 10 instuderingsfrågor och har bara frågorna om Hobbes och Locke kvar. läste nationaldemokraternas principprogram igår till seminariet imorgon. ojoj. när jag skulle sova slog det mig att det är val i höst. fick ont i magen och lovade mig själv att jag ska skärpa till mig nu och börja göra skillnad. synd bara att socialdemokraterna i stockholm inte verkar vara så uppmärksamma på nya krafter. men skit samma. valet -06, here we come! på ungtval.se är jag iofs vänsterpartist.

för övrig känns det jätteskumt att vara ensam hemma. till och med småsaker blir jättekonstiga. sova själv i en 180-säng är konstigt, borsta tänderna utan att pojkvännen trängs brevid är konstigt, ingen fajt på morgonen om vem som ska sätta på kaffet är konstigt, ja ni fattar.

nu ska jag dricka fulcola. icas, den är billigare. jag är ju faktiskt student. och så känns det bra att bojkotta coca cola. idag är i alla fall en sån dag.

ciao.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida