måndag, oktober 31, 2005

tentamensplugg

Efter en stadig lunch (2 avocado, cashewnötter, 1 satsumas och 1 clementin) är det dags att ta tag i tentapluggandet. Nu ska det sista talet förberedas och inventio och intellectio ska skrivas. Det handlar om muntan som innebär att mn ringer till Ring P1 och håller sitt tal. Jag måste göra en målgruppsanalys. Hm...innan jag betämmer mig för vilka jag ska tala till måste jag ju ta reda på vilka som lyssnar på P1. Tips emottages tacksamt. En dé jag har är att tala till de riksdagspolitiker som lyssnar på programmet.

Andra talet idag gick faktiskt bra. Kände mig ganska säker när jag skulle tala tack vare att jag hade övat så mycket. Fick en liten bassning dock eftersom jag i mitt tal hävdade att jag hade en dotter. Men om jag skulle stå och hålla ett tal och låtsas att mina studiekamrater var syrianska småbarnsföräldrar måste jag ju även kunna låtsas att jag har en dotter. Läraren kan väl ändå inte tro att jag är så dum att jag skulle lura min lyssnare om jag höll talet på riktigt. Så mycket har jag ändå lärt mig om kursen att jag förstår att jag måse värna om mitt ethos.

En låt att lyssna på när man känner sig nere: "Oh Boy" med Peps Persson.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida