söndag, oktober 30, 2005

mysteriet om den extra timmen

Igår tog jag mig äntligen tid att lära mig hur iTunes fungerar så nu är min iPod fullsmockad med en massa härlig musik, och inte sådant som min sambo tycker jag ska lyssna på :) Dock finns massa plats kvar så jag kan fylladen med ca 600 låtar till. Det får bli ett framtidsprojekt.

Igår åkte jag till skolan för att studera argumenationsnalays. Fungerade i ca 3 timmar sen började tankarna fara iväg på annat håll. Skrev i alla fall klart intellection och inventio till morgondagens tal och började öva inför nämnda tal. På kvällen i soffan framför teven läste jag några texter och analyser, inte den bästa studiemiljön men det var ändå lördagkväll!

Besökte nya Weekdaybutiken på Götgatan igår. Wow! Snacka om skillnad från deras butik på Olofsgatan. Det var proppat med folk så det blev mer en titt på lokalerna än på kläderna men jag ska göra ett nyt försök en annan gång. Köpte förresten en top från deras lilla butik i veckan som jag faktiskt lämnade tillbaka. Jag skulle visa mitt inköp för pojkvännen och inte förrän då ser jag att det står "Döda Min Mamma Om Du Kan" på den. Nog för att jag fick mig ett gott skratt men det kändes inte rätt mot min lilla mamma att gå runt med en tröja med det trycket.

Nu: tillbaka till talet! Ska försöka få syrianska småbarnsföräldrar i Ronna att vilja avskaffa monarkin.

Förresten, lyx med extra timme idag. Jag säger som Claes Eriksson: "Var har den timmen varit hela sommaren?"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida