torsdag, september 22, 2005

Lugnet före stormen (läs: hemtentan)

Efter en härlig tisdagkväll i goda vänners lag känns det som om att jag lever igen. En god pizza och en flaska rött tillsammans med Carina och Jenny var precis vad jag behövde. Tyvärr var vårt bord bokat av annat sällskap kl halv åtta men vi gick vidare och drack några drinkar. En helt vanlig vardagkväll, superhärligt!

Imorgon kommer hemtentan lämnas ut. Känslan just nu är bara väntan. Jag står här på avstampen och bara trampar. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Visst kan jag läsa en massa ur kurslitteraturen men jag vill bara ha frågorna så att jag vet vart jag ska lägga min energi. Alla runt omkring har dödsångest inför den här tentan. Jag känner mig som en fullkomlig utomjording som tycker att det ska bli riktigt kul och spännande att skriva den här hemtentan. Jag älskar att skriva och fundera ut fina formuleringar. Den härligaste känslan som finns är när allt bara flyter på och jag skriver av bara farten.

Idag är det lunch med mamma i Väsby. Innan dess ska jag fixa lite hemma. En gigantisk hög med tvätt ligger osorterad på golvet och bara väntar på att bli omhändertagen. Med Laleh i stereon och en kopp kaffe blir det bara mysigt att pyssla lite här hemma.

Later!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida