tisdag, september 27, 2005

Gula Löv Och Frisk Luft

Ny dag, nya tag.

Hann en hel uppgift och två halva igår på tentan. Jag skrev det sista innan jag stupade i säng. Hade sagt till mig själv att det fick räcka för dagen men sedan så fick jag en massa snilleblixtar framåt småtimmarna och då var jag bara tvungen att plocka fram datorn igen.

Annars var kvällen toppen. David kom hem vid 18 och lagade mat. Vi åt framför teven och tittade på 3 avsnitt av Sex and the city. Sedan efter att båda pluggat ett tag kollade vi på första avsnittet av Lost, säsong 2 som precis sänts i USA. Jag var rädd och David retades och släckte alla lampor. Men rätta stämningen infann sig och jag var helt lost på Lost.

Under morgonens nix som idag gick längs karlbergskanalen, gick hjärnan på högvarv. Det är skönt att traska runt bland gulnande löv och andas frisk luft och samtidigt tänka igenom saker och ting.

Hur frå vi bukt på arbetslösheten? Är vår demokrati hotad? Hur kommer det gå i valet nästa år?

Det var tur att jag hade sällskap av John Legend i iPoden annars hade jag nog blivit tokig av alla funderingar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida