tisdag, september 20, 2005

dina politiska ställning påverkar min bild av dig.

Jag försöker i mitt vardagliga liv inte vara så fördömande. Jag tar till mig av det du säger, dina åsikter och värderingar. Om det visar sig att dina tankar om samhället och politiken helt skiljer sig mot mina då speglar det vår framtida relation. Tyvärr. Självklart kan vi vara vänner ändå. Men lättast blir det då om vi inte alltid talar politik. Jag kommer alltid att vara uppmärksam när du pratar och jag kommer ha den största respekt för dina åsikter. Det är bara så svårt att insupa dig helt.

Kanske är jag en hemsk människa som dömer folk på detta vis? Men politiken är så pass viktig i mitt liv att det blir svårt att inte påverkas. Av samma anledning kan jag gå och bli lite kär i en person med samma värderingar som jag.

Men självklart, i grund och botten måste jag tycka att du är en härlig person med brinnande karisma för att jag ska gå och bli lite kär i dig. Jag vet att dina politiska åsikter inte är hela du!

Kanske dömer jag hårdare än vad jag borde. Men jag arbetar på det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida