torsdag, mars 15, 2007

Glass.

Det är äntligen vår! Inte för att jag tror att det har undgått någon men det spritter i kroppen och jag måste verkligen få skriva att det är vår! På väg till jobbet såg jag en liten tussilago i dikeskanten så det var bara att tvärnita med cykeln och plocka den. Den ligger här intill mig på skrivbordet och när jag kommer hem ska jag sätta den i en äggkopp.

En vårdag som denna passade det bra med årets första glass. Top Hat är tillbaka och jag var tvungen att testa om den är så god som jag minns den eller om det bara är mostalgin som spelar mig ett spratt. Det visade sig att den var toppen och den mjuka struten gör den till en favorit!

För övrigt har GB i år lanserat några nya glassar och den fånigaste av dem alla måste vara Girlie. "En underbart god hallonglass med hallonöverdrag. Glitter inne i pinnen! " Glassen är formad som en stjärna och överdraget är självklart rosa. Dessutom supertöntigt namn!

Nä det blir inte mitt nästa glassköp. Jag satsar istället på Pepe: "Vaniljglass med sötlakritsbitar och lakritsöverdrag. För alla lakritsälskare! " Mmm. Hoppas det är sol imorgon med för då ska det ätas glass.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida