onsdag, februari 28, 2007

Tala inte om för mig hur jag borde vara.

När jag ikväll var inne i matbutiken för att handla lite middag tänkte jag lyxa till det med någon avkopplande tidning. Jag mötteas av en djungel. Tidningsdjungel.

Jag möttes av ett tiotal tjejtidningar som alla skulle berätta för mig hur jag blir av med mina 5 extrakilon, träffar drömkillen, hur jag med hjälp av diverse knep förmår en nuvarande pojkvän att stanna kvar hos mig och hur jag fixar Jessica Simpsons hollywoodsvall. Eller vad sägs om "Så fångar du en miljonär" och "SEX - dina mest privata frågor, äntligen besvarade!"

Behöver jag den här skiten? Fyller den någon funktion? Nej - den får mig säkerligen bara att må sämre. Den talar om för mig att jag aldrig duger som jag är. Jag har för tjock mage för bikinisäsongen, jag är alldeles för oromantisk och ofixad för att kunna behålla min pojkvän och mitt hår är råttfärgat och stripigt.

Sexbiten vill jag inte ens gå in på. Det är för mycket! Överallt! Hela tiden! Somnade i soffan i fredags kväll och vaknade upp till programmet "Lustgården". What's up with that? Vilket jäkla skitprogram. Som om vi inte har nog av alla liknande program och tidningar som ska berätta för oss hur andra har sex, vad som är normalt, vad som kryddar upp vårt sexliv och vad killar egentligen tycker om i sängen.

Är jag alldeles för intolerant? Överreagerar jag? För av tidningsdjungeln att döma konsumeras det ju av ovan nämnda skräp som aldrig förr.

Nä, för min del är det nog. Det står mig upp i halsen!

1 kommentarer:

Klockan 11:46 fm, mars 03, 2007 , Anonymous Anonym sa...

Nej du överreagerar inte. Det är för jävligt!

Matilda

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida