måndag, oktober 30, 2006

Vuxen?

Samla vuxenpoäng, sånt gillar jag! Mest för att det är så skrattretande att jag oftast hamnar i pensionärskolumnen.

Hittade den här på Maryams blogg.

Vuxenpoängen

Körkort ( ) - hade en skräkfylld första (och sista) körlektion för sisådär 5 år sen.
Bil ( ) - onödigt
Matservis (x) - Höganäs, i superfina färger
Soffbord (x) - 2 upsättningar som vi varvar :)
Ica kort (x) - samla poäng är min grej
Hemförsäkring (x) - absolut, men vi kommer oss aldrig för att ringa och säga att vi har gallergrind och det är ju inte speciellt vuxet.
Eget boende (x) - nja, vi är ju två om det , men det är ju ingen annans
Fast inkomst ( )- nepp, student. Jobbar iofs deltid men med timlön.
Köksbord (x) - fantastiskt fint i ek
Finglas (x) - ömtåliga som sjutton men de är fina och från KostaBoda
Betalkort (x)
Toarullehållare (x)
Duschdraperi ( )- är draperi mer vuxet än duschvägg?
Barn ( )
sambo/make/maka (x)
Spelar bingolotto ( )
Tippar på lördagar ( )
Internetbank (X)
Organiserat skafferi (x) - jag älskar att storhandla oc komma hem och packa upp allt och ställa det på fina rader i skafferiet!
Färsk mat i kylskåpet (x) - nä det blir fryst mat, av ekonomiska skäl
Slänger dina håliga sockar (x)- fast det tar ett tag inna jag upptäcker hålen
Går på reklamer på tv (x) - usch ja, jag är drömkonsumenten.
Har fläckbortagningsmedel hemma (x) - ja men vår fina rosa vanish försvann efter flytten :(
Pensionsfond ( )
Sopsorterar (x) - inte i den mån som mor och far som diskar allt från mjölpaket till smörbyttor men...
Prenumerar på någon dagstidning (X)- jag DN och D DI.
Prenumerar på allers/hemmets veckotidning ( ) - SÅ mycket pensinär är jag inte. Än.
Letar middagstips (x) - Oh ja, DN kan har riktigt smaskiga recept, och så passar jag på att slå ett slag för Receptomaten på ICA. Dessutom har jag en superfin rutig klippbok med massa recept!
Blir arg när skorna inte står på sin plats (x) - man kan tro att vi har ungdomsgård här hemma, men efterom de flesta av skorna är mina så kan jag inte skälla på någon.
Får majoriteten av post i räkningsform (x) - jo, inte så mycket annat kommer ju med snail mail nu förtiden
Har en stavmixer ( )- Nä, men vill hemskt gärna ha. Julklappstips!
Äter söndagsmiddag (x)- Om jag äter på söndag, blir det väl en söndagsmiddag, eller?
Försöker att inte svära (x) - faktiskt, men beror mest på umgänget
Sorterar tvätt (x) - absolut, här ska inte solkas ned några vita plagg!
Har en krok i badrummet märkt ”gäster” (x) - nej, men borde ha. Har lite bacillskräck.
Mobilabonnemang (x)
Hemtelefon (x)
Veckohandlar ( ) - också en sån grej som jag önskar jag hade rutin i.
Medlem i hyresrättsföreningen ( )
Gardiner ( ) - inte för tillfället, vi har alldeles för fina fönster för det! Men i jul åker några upp.
Dukar (x) - På soffbordet och massa till jul :)
Överkast (x)
Kuddar för prydnad (x) - 4 i soffan och 3 i sängen
Fler än 5 kryddor hemma (x) - en hel hylla i skafferiet full
Fruktskål på bordet (x) - men frukten tar slut på en gång så det blir ett jäkla rännnde till affären. Men det är det värt.

32 av 44. Ganska vuxen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida