måndag, oktober 23, 2006

Dagens funderingar - axplock

Mamma, du är grym! Du är den bästa förebild en ung tjej kan ha. Jag är så fruktansvärt stolt över dig. I fredags fick jag verkligen bita mig hårt, hårt i tungan för att inte börja storgråta.

Ost är en lyxvara. När jag bodde hemma och var en bortskämd tonåring förstod jag aldrig det. Men nu har jag kommit till insikt och äter varje ostskiva med andakt. Just nu har jag dock kommit över ett parti ost av olika sorter helt gratis, så då blir det en hel del okynnesätande.

Jag legitimerar mitt redbull-drickande i pluggstunder med att jag varken röker eller dricker. (Okej, nåt glas vin då och då kanske) Känns dock som ett ganska innehållslöst argument som kan missbrukas till lite vad som helst. Men någon last måste jag ju få ha. Trots allt var det just vad jag sa till pappa när han mycket oroad sa åt mig att sluta upp med redbullandet. Min underbara lilla pappa!

På tal om laster; jag är en riktig periodare. Just nu är det av förklarliga skäl, som nämnts ovan, brieost som är en av mina laster. Under en längre period i höst har det varit avocado. Det blev tillslut pinsamt att köpa avocado varje dag nere på ICA Birkahallen så jag spred ut mina inköp på flera butiker i området. Då måste det ju räknas som en last! En annan mycket välkommen last är självklart satsumas. Jag kan inte få nog av dessa underbara små gula frukter. Det är med stor besvikelse jag ser att det istället exponeras mandariner på fruktavdelningen. En inte alls lika god citrusfrukt som dessutom är väldigt krånglig att förtära, både svårskalad och full med kärnor. (Se inlägg från förra året för en noggrannare förklaring)

Jag har köpt ett par fantastiska röda stövlar. D tyckte att de såg ut som Stålmannen-stövlar. Först blev jag lite ledsen men nu har jag bestämt mig för att det är coolt att vara klädd som Stålmannen, eller i alla fall ha liknande skodon. Matilda sa dessutom att det var riktiga sosse-stövlar så nu känns det ännu bättre!

Överflödet av ost ledde igår till att D lagade en fantastisk Gorgonzolapasta med bacon. Mums!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida