tisdag, oktober 17, 2006

Är EU ett könsorgan?

Igår var jag på en föreläsning i Fittja Bibliotek med titeln ovan. Föreläsare var America Vera-Zevala. Väldigt intressant föreläsning om EU men som tyvärr inte handlade lika mycket om jämställdhet som jag hade hoppas. Dock berättade hon mycket om deltagardemokrati som var väldigt intressant. Jag har läst hennes bok "En annan värld är möjlig" och funderar på att köpa hennes "Ett annar Sverige är möjligt"som nyligen kom ut.

Jag har tagit en liten paus i läsandet av kurslitteraturen till kommande föreläsningar. Upptäckte nyss att en gammal barndomsväns storasyster har skrivit ett kapitel i boken "Demokratins mekanismer". Just det kapitlet ingår inte i kursen men ändå! Inte nog med det, sista momentet i A-kursen hålls av en annan barndomsväns storebror. Jag gillar mammas kommentar: "Det går bra för gamla Väsbybor". Hon har verkligen Väsby i sitt hjärta.

Idag när jag satt på tunnelbanan på väg hem från gymmet blev jag sugen på glögg. Glögg, vintermörker och tända ljus. Nu dröjer det nog inte länge tills jag börjar köpa julmagasin och tillverka mina små lertomtar.







0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida