söndag, oktober 22, 2006

Redan söndag.

Här sitter jag på jobbet en ruggig söndagsmorgon. Utanför fönstret är vädret fuktigt och grått. Jag skulle hellre gå en långpromenad och få lite extra energi. Men antagligen piggnar jag till under dagen. Och inte blir jag sysslolös även om det skulle bli lugnt på jobbet idag. Jag har med mig massa kurslitteratur.

Det är lite tråkigt att man aldrig hinner läsa något annat än kurslitteraturen, ja förutom tidningar då förstås. Igår började jag dock läsa en icke skolrelaterad bok som jag hade beställt och den var svår att slita sig från. Boken heter "En sexists bekännelser" och kan verkligen rekomenderas.

Jag börjar få lite småpanik inför semainriet på fredag. Massa att läsa, diskussionsfrågor att svara på och ett 4-sidigt PM ska vara klart. Jag hade hoppats på att vår nya dator skulle kommit innan dess. Tänker mig att den sortens förnyelse skulle vara både nyskapande och inspirerande. Men vi får nog vänta minst en vecka till på både den och min nya iPod.

Avsaknandet av den nya datorn måste alltså vara förklaringen till min inte så lyckade hemtenta. Ja, så måste det såklart vara!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida