tisdag, maj 22, 2007

Att bry sig.

Jag fick en sarkastisk kommentar med frågan om det är roligt att vara i opposition.

Jag ser det inte så lättvindigt som att ha roligt eller inte i opposition. Hade jag gjort det hade jag inte haft i politiken att göra. Kanske drabbas inte just jag så mycket av den politik som förs nu. Jag ser däremot folk omkring mig göra det. Jag brinner för det jag gör och har en stark tilltro till mitt engagemang, inte för att förbättra för mig själv utan för att jag vill ha ett samhälle där alla får plats. Alla oberoende av förutsättningar och tillgångar.

Hur som helst så anser jag bara att vissa saker ska göras efter viss ordning. Att "skänka" bort alla förskolor i Väsby utan upphandling känns lite väl ogenomtänkt. Det är just det att "ändra allt så fort det bara går", som förmodligen kommer att resultera i katastrof. Eller att genomföra något för sakens skull.

Synd att det bara är väljarna som ångrar politiken de röstat på och inte politikerna som ju faktiskt är de som står för de ogenomtänkta förslagen.

Det är även lite lustigt hur alliansen och dess anhängare definierar staten. ”Staten ska inte äga hit och staten ska inte äga dit.” Staten är ju vi. Statens tillgångar är ju allas tillgångar.

3 kommentarer:

Klockan 12:06 fm, maj 23, 2007 , Blogger Eva sa...

Hallå där i kvällningen.
Sätt på Navid och Gudarna.
Sjung med och dunka i bom bom bom.
När du hör dom här ljuden BOM

Sjung med. Bom bom.

Hjälper lite i alla fall.

Åsså är det en morgondag åsså var det precis så där förbannad jag var när jag blev politiskt aktiv för treoton år sen vet du. 1994 våren.
Det hjälpte.
Vi vann det där valet. Men gud hjälpe mig vad arg jag var då.

En som fanns där och var konstruktiv den gången ochn kunde kanalisera den där ilskan till nåt mer vettigt hette Vanja vet du.

Och du, har du lust, kvista över til oss på torsdag kl 19 i kulturhuset, Vanligt grupmöte och ak-möte, kanske några unga hoppas jag och lite konstruktiva idéer. Trots allt ligger vi inte ner. Vi fajtas.
Ibland vinner vi 160 millar till gymnasiet oxå.
; )

Tjing. Kram
Eva

 
Klockan 9:12 em, maj 24, 2007 , Anonymous Anonym sa...

Hejdu! Du tolkade nog in lite för mycket i min kommentar. Jag var faktiskt inte sarkastisk alls. Jag menar det, efter nästan ett helt liv i opposition känns det nästan lite tomt att på morgonen läsa tidningen och inte förfasas över politikernas beslut. h

 
Klockan 11:02 fm, maj 25, 2007 , Blogger Linda Edwinson sa...

inte alls. "Visst är det kul att vara i opposition?" knepig dimenaion som ej hör hemma i politiken. det var allt.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida