tisdag, maj 08, 2007

Hemma.

Jag älskar att vara hemma. Jag är riktigt hemmakär. Det är så härigt att bara hänga här hemma och bara vara.

En konstig läggning jag har är att jag tycker det är så mysigt att tvätta och hänga tvätt. Dessutom har jag fått för mig att det är bättre än att gå ned till tvättstugan. Där använder man av bara farten både torktumlare och tvättskåp.

Jag är så himla miljömedveten.

Men mest tack vare D. Han är en fin människa. Irriterande när han kommer med sina pekpinnar men efter lite reflektion så inser jag hur himla bra han är. Släck alla lampor, stäng inte av TV:n med Stand-byknappen, duscha inte för länge, stäng av elementen när du öppnar fönstret. Och sopsorteringen når allt högre nivåer.

Ingen kan göra allt. Men alla kan göra något. Så klyschigt. Men så vackert.

Andra knasiga sysslor jag gillar är till exempel att storhandla. Och sen hem, rensa ur alla skåp och ställa in konserver i fina rader. Sortera frysvaror i logisk ordning i frysen. Och massa frukt i en stor skål på bordet. Ah.

Däremot finns det inget tråkigare än att diska. Tack tack tack att jag slipper det och kan ägna mig åt den rogivande tvättningen. Jag är bara rädd för att snart bli genomskådad. Påkommen att jag dragit det längsta strået.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida