fredag, februari 02, 2007

Shoppingsvårigheter.

Idag har varit en sån där dag som bara har gått och jag har inte gjort någonting vettigt. Nästan i alla fall. Jag gick på stan i några timmar för att shoppa. Shoppa för shoppandets skull. Helt onödigt, jag vet. Men jag tror att jag är sjuk för jag var inte sugen på att köpa någonting i stort sett. Flera gånger så ställde jag mig i kassakön men ångrade mig lika snbbt igen och hängde tillbaka plaggen (ja, jag är så ordentlig för jag har själv jobbat i klädbutik och vet hur störande det är med alla kunder som bara lämnar provade kläder överallt). I och för sig är det väl ett tydligt tecken på att inte handla om man inte är vidare sugen men det är så fruktansvärt olikt mig. Jag bör dock ta mig an en rejäl rensning av min garderob innan jag kommer hemdragandes med mer kläder. Hela lägenheten är snart sprängfylld med kläder, skor och andra atteraljer. Men tomhänt kom jag dock inte hem. Det blev ett par söta röda vårskor med rosetter och en grön klänning med sidenband. Köpte även en Lacoste pikettröja till Elias som har 6-årskalas imorgon. Kanske väldigt onödigt, men så väldigt gulligt. Dessutom är jag moster och har full befogenhet att köpa onödiga saker. Både Elias och Albin har fått Coverseskor av mig och D. fint. Mina söta killar!

På vägen hem köpte jag med mig en stor Sevvankaffe (my favourite!) och gick hem för att plugga. Insåg att nästa vecka behandlar feminism vilket gjorde det mycket lättare att plugga än tidigare veckor. Skönt med lite medgång.

Jag hade velat lägga in lite bilder idag, men det kanske blir imorgon. Jag vet inte om jag riktigt är vän med den funktionen för tillfället. Ska försöka fånga Elias och presenten på kort imorgon.

Sov gott...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida