torsdag, januari 25, 2007

Kausalsammanhang.

I måndags började nya kursen Politisk filosofi. En föreläsningsfri dag igår och jag var hemma och skulle läsa kurslitteratur. Var de tänkt. Men det kom en massa småsaker emellan hela tiden.

Ett exempel på vad som kan hända:

Jag skulle koka ägg och märkte att spisen var lite väl sunkig efter en hård tentaperiod för både mig och D. (man kan lätt se hur vår lägenhet närmar sig kaos när det är tentaperioder). Så jag plockar fram svinot, rengöringsspray och hela kittet och börjar skura. Och börjar man kan man liksom inte sluta. När spisen och diskbänken och mosaiken på väggen blänkte fina öppnade kylskåpet för att ta fram äggen. Då insåg jag att kylskåpet behövde en utrensning. Det låg mycket suspekt där inne och allt låg dessutom huller om buller. Så det var bara att sätta igång och rensa. Det resulterade i en full soppåse som jag gick ut i hallen med. I hallen visade det sig ligga grus överallt. (Kan vara ett reslutat av att jag blev så irriterad av vår fula dörrmatta att jag slängde ut den) Fram med dammsugaren. Och samma sak där, har man väl börjat kan man lika gärna ta ett varv i lägenheten...

Ja, ni fattar. Men pluggandet då? Jo, nu sitter jag här och det är en ny dag. Seminarium i skolan klockan 15 och jag har satt mig i rejäl knipa. Så att jag sitter och bloggar istället för att ta tag i det är ett mysterium.

Ge mig lite karaktär, tack!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida