fredag, januari 26, 2007

Gränser.

I gårkväll när vi skulle sova valde jag en KING-tidning som kvällslektyr. Men jag hann inte långt innan det tog stopp. På insändarsidan hittade jag något vidrigt:

"Hej King! Jag blev så sur när jag läste igenom er tidning och såg: 'Shoppa med gott samvete, det är hög tid att säga upp sitt fosterbarn'......."

King svarar:
"Vi skulle aldrig uppmana någon att säga upp sitt fosterbarn. Däremot skrev vi fadderbarn - och det är en helt annan sak, för då slipper man se dem i ögonen. Som du kommer att inse när du blir äldre så är det nämligen mycket lättare att avsluta distansförhållanden."

Haha, där fick de till det...not! Aldrig aldrig aldrig kommer jag att ta i en King-tidning igen. De tyckte att de var fyndiga men de gick över gränsen. Att öht skriva om att säga upp sitt fadderbarn för att kunna shoppa för 200kr mer i månaden är helt absurt. Att ens komma på idén. Folk må säga att jag saknar humor men ovanstående gör mig riktigt illamående!

1 kommentarer:

Klockan 12:06 fm, januari 30, 2007 , Blogger Matilda & Roya sa...

Fy fan för egoismen! Att slå på de som redan har det svårt, så himla fegt. King skulle aldrig förstå sambandet mellan vår livsstil och existensen av fadderbarn. Eller så skulle de inte ens bry sig.

Bra blogg bruden! Ska vara här oftare, ses!

Kram Roya

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida