tisdag, september 26, 2006

Det vill sig inte riktigt.

cJag sitter i skiten. Jag har hemtenta. Det vill sig inte alls. Försöker göra alla tre frågor samtidigt vilket aldrig visat sig vara en bra strategi.

Till att börja med kräks jag snart på liberalismen och Mill. Tror att det är tredje kursen som ältar hans frihetsdoktrin. Kanske borde jag kräkas även på Marx men han känns fortfarande lite cool. Tillåt mig citera:

"De borgerliga talesätten om familj och uppfostran, om det ömma förhållandet av föräldrar och barn, blir så mycket äckligare ju mera alla familjeband för proletariatet i följd av den stora industrin sönderslits och barnen förvandlas till handelsartiklar och arbetsverktyg."


Mitt i all frustration och huvudbry kring meningsbyggnader dimper en HM-katalog ned i hallen. Swish så försann 1200 kr. Är jag lyckligare nu? Nä, någon som hade trott det? Jag är ytterligare ett offer för kapitalismens mantra: Köp dig lycklig. Köp dig fri.

Fri eller ej. Jag och D har beställt en ny dator. Kommer att passa perfekt hemma hos oss.

Och så länge jag har D så är jag lycklig. Jag behöver inget annat. Jag behöver bara någon som slår mig i huvudet ibland och påminner mig om det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida